zmień miasto
Jesteś tutaj:
ZNAJDŹ OFERTĘ PRACY
Rodzaj pracy
 
 
Branża
BRANŻE

Empatia kluczem do sukcesu?

wtorek, 18-03-2014 (00:00:00) | komentarze (0)


Już jutro na polskim rynku pojawi się bestsellerowa książka Adama Granta "Dawaj i bierz". To wyróżniająca się pozycja wśród książek coachingowych, pierwsza udowadniającą tak otwarcie i wprost, że im więcej dajesz, tym więcej zyskujesz.

Wydaje ci się, że tylko żądając i wymagając więcej, otrzymasz to na co liczysz? A może myślisz, że ci, którzy chętnie się dzielą są naiwniakami skazanymi na porażkę? Nic bardziej mylnego. Adam Grant, doradca takich gigantów jak Apple, Facebook czy Google, ekspert w dziedzinie psychologii pracy i organizacji oraz wykładowca akademicki, obala popularne stereotypy. W nowatorskiej książce "Dawaj i bierz" udowadnia, że hojność, otwartość na potrzeby innych i gotowość do służenia pomocą nie tylko nie stanowią przeszkody na drodze do sukcesu, ale wręcz stanowią jego podstawę.

Adam Grant wyróżnia trzy style wzajemności: biorców, rewanżystów i dawców. Pierwsi lubią dostawać więcej, niż dają, stawiając własny interes przed potrzebami innych. Drudzy wyznają zasadę "coś za coś" i chętnie wyświadczają przysługi, ale zawsze spodziewają się rewanżu. Jednak to trzecia grupa - dawcy, czyli osoby nastawione na innych, które z zasady więcej dają, niż dostają - są prawdziwymi bohaterami tej książki. Autor odwołując się do wyników badań naukowych i przykładów z życia,wyjaśnia tajniki osiągnięć dawców, prezentując ich podejście do interakcji społecznych na czterech kluczowych obszarach: budowania sieci kontaktów, współpracy, oceny cudzych możliwości i wywierania wpływu. W drugiej części książki omawia potencjalne zagrożenia i trudności związane z tym stylem wzajemności - takie jak wypalenie zawodowe, wykorzystanie przez biorców, niezdolność do postawienia na swoim. Doradza, jak tych problemów uniknąć. Czytelnicy dowiedzą się też z tej lektury jak pewien multimilioner zarabiał dzięki rozdawaniu pieniędzy, ile godzin najlepiej poświęcić na wolontariat, jeśli chcemy żyć dłużej i mieć lepsze samopoczucie; dlaczego wystarczy pomyśleć o Supermanie, aby stracić zapał do prac społecznych.

We współczesnym świecie szybkiej i bezpośredniej komunikacji coraz bardziej liczą się umiejętności interpersonalne, współpraca i otwartość. I to one stają się kluczem zarówno do biznesowego sukcesu, jak i spełnienia towarzyskiego. Adam Grant tłumaczy, że lansowane przez wielu trenerów rozwoju osobistego idee maksymalnego skupienia się na sobie i swoich potrzebach nie są efektywne w dłuższej perspektywie. "Dawaj i bierz" burzy wiele mitów na temat pracy nad sobą, tak ochoczo kopiowanych w wielu podręcznikach coachingu. "To lektura obowiązkowa dla każdego zainteresowanego samorozwojem" - tak o publikacji Granta wyraził się amerykański profesor psychologii Robert Cialdini . Nie może to dziwić, bowiem książka "Dawaj i bierz" zyskała tytuły bestsellera "New York Timesa" i "Wall Strett Journal" oraz z sukcesem została sprzedana do 32 krajów.

Adam Grant jest najmłodszym i najbardziej cenionym przez studentów profesorem w Wharton Business School. "BusinessWeek" zaliczył go do grona 40 najlepszych profesorów poniżej czterdziestki. Doradzał takim firmom jak Google, Pixar, Facebook czy Apple. Jest autorem ponad 60 artykułów w prestiżowych magazynach z dziedziny zarządzania i psychologii.

ip

Komentarze, opinie, wypowiedzi (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.

Dodaj opinię

Brak komentarzy. Bądź pierwszy i dodaj komentarz.

REKLAMA
FB dlaMaturzysty.pl reklama