zmień miasto
Jesteś tutaj:
ZNAJDŹ OFERTĘ PRACY
Rodzaj pracy
 
 
Branża
BRANŻE

Nieszablonowa rozmowa kwalifikacyjna

piątek, 05-07-2013 (00:00:00) | komentarze (0)


Szukanie pracy, albo chęć zmiany dotychczasowej wiąże się z podjęciem pewnych działań. Pierwszym etapem jest wysyłanie dokumentów aplikacyjnych. Ci kandydaci, którzy spełnią kryteria i oczekiwania danej firmy dostaną szansę zaprezentowania się pracodawcy i otrzymają zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną.

Zazwyczaj samo CV i LM nie wystarczy, żeby zaimponować pracodawcy i od razu zdobyć wymarzoną pracę. Rozmowa kwalifikacyjna jest jednym i zazwyczaj decydującym punktem w procesie decyzyjnym o przyjęciu kandydata do pracy. Niezależnie od stanowiska, na które się aplikuje i poziomu osoby, która prowadzi rozmowę można spodziewać się pewnych standardowych pytań, ale także trzeba być przygotowanym na te bardziej nieszablonowe. Podręczniki psychologii i szkolenia z rekrutacji pracowników  próbują uzasadnić sens ich zadawania możliwością rozpoznania profilu osobowościowego kandydata.

Internet jest pełny list i rankingów pytań jakie możemy usłyszeć na rozmowach kwalifikacyjnych. Są strony poświęcone pytaniom tym bardziej przewidywalnym i klasycznym, jednak większą popularność zyskują strony z tymi nieszablonowymi pytaniami. Pytania mogą być niezwykle zaskakujące, a co więcej nie związane ze stanowiskiem na które aplikujemy. Na samą myśl, że takie pytania mogą się pojawić, paraliżują niektórych kandydatów. Doradcy zawodowi i personalni mówią, że nie należy się ich bać, ponieważ sprawdzają kreatywność i błyskotliwość, która może być decydująca podczas wybrania naszej kandydatury na dane stanowisko. – Takie pytania są zadawane po to, by jak najlepiej dopasować kandydata do zadań i organizacji pracy na danym stanowisku. Wtedy istnieje największa szansa, że rekrutacja będzie udana – mówi Rafał Żmuda, właściciel portalu doradztwa zawodowego KluczDoKariery.pl

A jak najlepiej odpowiedzieć na takie nieszablonowe pytanie? Specjaliści z branży HR podpowiadają, że liczy się szczerość oraz umiejętność dopasowania naszej reakcji do takiej nieoczekiwanej sytuacji. Najpopularniejszy na rozmowach o pracę jest „test spinacza”. Nazwa intrygująca, ale wyjaśnienie jej jest proste. Otóż w trakcie rozmowy rekrutujący bierze dowolny przedmiot jaki mu wpadnie w ręce np. spinacz biurowy, długopis, podkładkę pod myszkę lub zszywki, a potem prosi o podanie maksymalnie dużo możliwości zastosowania tego przedmiotu (najczęściej czas to 1,5 minuty). Istotą testu jest sprawdzenie na ile w sytuacji stresowej kandydat potrafi działać kreatywnie.

W związku z ciągle nowymi „zaskakującymi” pytaniami pojawiającymi się podczas rozmów kwalifikacyjnych, portal e-doradztwa zawodowego www.kluczdokariery.pl ogłosił ciekawy konkurs związany z takimi nieszablonowymi pytaniami. Konkurs ma innowacyjną formę akcji crowdsourcingowej, gdzie to sami internauci poprzez specjalny portal zgłaszają takie pytania i sami oceniają, które z tych pytań są najbardziej interesujące, zabawne lub zaskakujące. – Dzięki tej akcji postaramy się stworzyć aktualną bazę takich pytań, która będzie dostępna dla każdego na naszym portalu i wszyscy będą mieli możliwość się z nimi zapoznać, a dzięki temu doznają mniejszego zaskoczenia na rozmowie o pracę i poczują się pewniej – tłumaczy Rafał Żmuda.

Konkurs swoją nową formą przyciąga uczestników,  ponieważ Ci, którzy wpiszą takie niestandardowe pytanie i zyska ono dużą popularność wśród innych konkursowiczów, mogą wygrać nawet tablet i zestaw książek wydawnictwa Samo-Sedno m. in. pt.: „Trudne pytania na rozmowie o pracę”. W konkursie może wziąć udział każda pełnoletnia osoba.

ip

Komentarze, opinie, wypowiedzi (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.

Dodaj opinię

Brak komentarzy. Bądź pierwszy i dodaj komentarz.

REKLAMA
FB dlaMaturzysty.pl reklama