zmień miasto
Jesteś tutaj:
ZNAJDŹ OFERTĘ PRACY
Rodzaj pracy
 
 
Branża
BRANŻE

Feedback od pracodawcy - dlaczego jest taki ważny?

środa, 22-02-2023 (00:00:00) | komentarze (0)


Codziennie w pracy wykonujemy obowiązki zgodnie z zasadami, które nam przekazano w momencie obejmowania stanowiska. Nikt nie mówi nam, czy zadanie zostało wykonane dobrze lub źle, więc pracujemy dalej, przekonani, że wszystko jest poprawne. Nagle przychodzi jednak moment, kiedy przełożony wytyka nam błędy popełnione kilka miesięcy wcześniej, gdy już nie pamiętamy, na czym polegał dany obowiązek. Czym jest feedback i dlaczego jest ważny?

Zobacz też: Przeciętne zarobki Polaków w styczniu. Jakie sekcje zarabiają najwięcej?

Feedback od pracodawcy - dlaczego jest taki ważny?Feedback - co to jest i co daje pracownikowi?

Feedback od pracodawcy to inaczej informacja zwrotna, dotycząca jakości wykonywanej pracy. Przełożony wskazuje wówczas dobrze i źle zrobione zadania, wskazuje mocne i słabe strony pracownika oraz podaje ewentualne wskazówki, aby poprawić błędy. Po co ten cały feedback? Przede wszystkim pracownik wie, co robi dobrze, a co musi robić inaczej. Możemy otrzymać od pracodawcy cenne wskazówki i rady. Pomaga to także w rozwoju zawodowym.

Jak pracownik odbiera brak feedbacku?

Wielu ludzi świadomość bycia ocenianym, nieważne w jakim aspekcie życia, jest stresująca. Tak też dzieje się często w pracy. Przełożeni często udzielają nam informacji, zazwyczaj jednak tylko o popełnionych błędach. Jeżeli nie otrzymujemy odpowiedniego feedbacku, stresujemy się jeszcze bardziej, gdy zostajemy negatywnie oceniani. Nie wiemy, jak interpretować brak odzewu: jako ogromne błędy, czy poprawność wykonywanych obowiązków. W ten sposób pracujemy nadal tak samo, a w związku z tym popełniamy te same błędy.

Jak powinna wyglądać informacja zwrotna od pracodawcy?

Pracownik przede wszystkim oczekuje od swojego przełożonego nie wymienienia jedynie błędów, jakie popełnił, ale także odniesienia się do obowiązków, które zostały wykonane dobrze. Trzeba pamiętać o tym, że odpowiedni feedback zmotywuje pracownika do dalszego działania, a nie odwrotnie.

Pracodawcy, jeżeli już decydują się na przekazanie informacji zwrotnej pracownikom, robią to zbyt późno. Wzywają pracownika na tzw. dywanik i rozliczają ze spraw, o których ten już nie pamięta. Feedback musi być przekazywany na bieżąco. Informacja zwrotna nie może być też rzucona w sekundę. Od przełożonego oczekuje się omówienia bieżących zadań podczas rozmowy. Wówczas można wskazać więcej uwag, pewne sprawy przedyskutować i ustalić plan dalszego działania.

KD

fot. pexels

Źródło: poradnikpracownika.pl

Komentarze, opinie, wypowiedzi (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.

Dodaj opinię

Brak komentarzy. Bądź pierwszy i dodaj komentarz.

REKLAMA
FB dlaMaturzysty.pl reklama