zmień miasto
Jesteś tutaj:
ZNAJDŹ OFERTĘ PRACY
Rodzaj pracy
 
 
Branża
BRANŻE

Franczyza na dobry początek

czwartek, 15-12-2011 (00:00:00) | komentarze (0)


Coraz więcej polskich przedsiębiorców decyduje się na prowadzenie swojej działalności w obrębie większej sieci dystrybucji. Szacuje się, że do końca 2011 r. ilość potencjalnych franczyzodawców wzrośnie do blisko 750. Czy franczyza jest receptą na udany biznes?

Franczyza nie jest niczym innym, jak po prostu sprzedawaniem pomysłu na działalność gospodarczą. Właściciel lokalu otrzymuje prawo do świadczenia usług, dostępnych w ofercie franczyzodawcy, przy wykorzystaniu jego znaku towarowego. Zachowuje jednak status wolnego przedsiębiorcy. Zakupiony od dostarczyciela towar stanowi jego własność. Oprócz tego musi jednak uiszczać comiesięczną opłatę za możliwość posługiwania się marką oraz oferowaną mu wiedzę.

Zalety i warunki

Głównymi korzyściami, płynącymi z franczyzy, są: wyrobiona pozycja na rynku już na starcie oraz gotowa oferta produktów lub usług. Pozwalają one franczyzobiorcy zaoszczędzić środki i czas, jakie byłyby konieczne do pozyskania dostawców asortymentu oraz wypozycjonowania własnej marki. W chwili otwarcia w gestii aspirującego przedsiębiorcy pozostają jedynie kwestie, związane z zapewnieniem lokalu oraz ewentualną promocją swojego punktu na obszarze lokalnym. Franczyzodawca często prowadzi akcje reklamowe, skierowane do szerszego grona odbiorców. Pozyskanie praw do wykorzystania znanej marki zapewni tym sposobem darmową promocję na skalę nieosiągalną budżetowo dla rozpoczynającego działalność przedsiębiorcy. Bycie częścią większej sieci dystrybucji gwarantuje już na starcie dużą świadomość marki wśród potencjalnych konsumentów. Franczyzodawca, oprócz własnych zasobów, dostarcza także wiedzę oraz instrukcje, dotyczące właściwego prowadzenia danego biznesu. Może się to okazać nieocenioną pomocą dla otwierających swoją pierwszą działalność w sytuacji, gdy brak im obycia na rynku oraz dogłębnej znajomości mechanizmów branży. Należy jednak pamiętać, że we wzajemnych relacjach to franczyzodawca ustala warunki. Przed nawiązaniem współpracy niezbędne jest więc dokładne sprecyzowanie oczekiwań oraz zobowiązań każdej ze stron. Umowa, w razie niedopełnienia wymogów, może bowiem zostać w każdej chwili zerwana.

Możliwości

Jak spośród setek istniejących opcji franczyzy wybrać najbardziej opłacalną? Przede wszystkim, należy kierować się lokalizacją obiektu. Znajomość specyfiki danego rejonu pozwoli odnaleźć niszę, w którą wpiszą się dostarczane usługi. Nie bez powodu dużą część franczyzobiorców stanowią posiadacze powierzchni wynajmowanych w centrach handlowych. Jako miejsca odwiedzane przez klientów o różnorodnych potrzebach i zainteresowaniach, dają one szansę dotarcia do szerokiego grona odbiorców. Jakie towary i usługi sprawdzą się na tego typu przestrzeni? Zakres możliwości jest naprawdę szeroki. Klienci, odwiedzając centrum handlowe, oczekują bowiem możliwości załatwienia wielu spraw w jednym miejscu. – Swoją franczyzę chętnie oferujemy partnerom, operującym na obszarach centrów handlowych – mówi Piotr Janczak, prezes Beauty Cosmetics, jednej z firm-franczyzobiorców.

Franczyza zapewnia dostęp do konceptu, którego formuła zdążyła zostać zweryfikowana przez rynkowe realia. Chociaż w żadnym przypadku nie można całkowicie wyeliminować ryzyka niepowodzenia, na korzyść franczyzobiorcy działa doświadczenie jego partnera. W ten sposób staje się ona idealnym źródłem zysku dla przedsiębiorczych osób, planujących rozwój własnego biznesu.

ip

Komentarze, opinie, wypowiedzi (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.

Dodaj opinię

Brak komentarzy. Bądź pierwszy i dodaj komentarz.

REKLAMA
FB dlaMaturzysty.pl reklama