zmień miasto
Jesteś tutaj:
ZNAJDŹ OFERTĘ PRACY
Rodzaj pracy
 
 
Branża
BRANŻE

Jak się ubrać do pracy? Rodzaje dress code'ów

czwartek, 14-11-2013 (00:00:00) | komentarze (0)


Jeżeli pracujesz w firmie, w której nie obowiązują żadne zasady związane z ubiorem, jesteś szczęściarzem. Coraz częściej jednak, szczególnie w korporacjach i na stanowiskach menadżerskich oraz takich, których elementem jest kontakt z klientem, obowiązuje dress code.

Dopasowany do sytuacji i zgodny z wymaganiami firmy wygląd to podstawa budowania kariery w organizacji. Warto więc właściwie zrozumieć, czym jest dress code, by już pierwszego dnia nie zaliczyć wpadki. Pracodawca może dokładnie określić nam, jak mamy wyglądać i czego się wystrzegać. Może użyć również jednego z dwóch obowiązujących w świecie biznesu terminów.

Business attire

Jest to najbardziej restrykcyjny z dress code'ów, zwany także klasycznym stylem bizesowym. W przypadku mężczyzn oznacza on garnitur w ciemnym kolorze, ciemny krawat i buty, oraz jasną koszulę. Pola do eksperymentów tu niestety nie ma. W przypadku kobiet oznacza kostium - zarówno składający się z marynarki i spódnicy, jak i marynarki i spodni. Podobnie jak u panów, kostium musi mieć ciemny kolor, koszula powinna być jasna i bez wzorów, a obuwie ciemne i zakrywające palce. Konieczne są również rastopy - także latem. Biżuteria oraz makijaż powinny być delikatne.

Business smart

Ten styl wprowadza pewne elementy swobody. Można tu stosować elementy garderoby nie będące kompletem (np. marynarkę i spodnie w różnych kolorach), koszule mogą mieć inny kolor niż jasny oraz mogą mieć delikatny wzór.

MSZ

Komentarze, opinie, wypowiedzi (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.

Dodaj opinię

Brak komentarzy. Bądź pierwszy i dodaj komentarz.

REKLAMA
FB dlaMaturzysty.pl reklama