zmień miasto
Jesteś tutaj:
ZNAJDŹ OFERTĘ PRACY
Rodzaj pracy
 
 
Branża
BRANŻE

Jakie czynniki składają się na wycenę pracownika?

czwartek, 30-06-2022 (00:00:00) | komentarze (0)


Sprawdzając kalkulator wynagrodzeń widzimy najczęściej medianę dla całego kraju. Często traktujemy ją jako naszą własną wycenę podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Tymczasem może się okazać, że nie dowartościowaliśmy lub przeszacowaliśmy nasze umiejętności. Sprawdź, jakie czynniki warto wziąć pod uwagę podczas ustalania wysokości pensji.

Zobacz też: Z jakich elementów powinno składać się dobre CV? >>

Rozmowa kwalifikacyjna - ustalanie pensji

Przestudiuj swoje CV

Przygotowując się do rozmowy kwalifikacyjnej, należy uważnie przejrzeć swoje CV. Rozmowy kwalifikacyjne opierają się w większości na informacjach, które dostali od nas rekruterzy. Możemy być pewni, że zostaniemy zapytani o doświadczenia związane z poprzednim zatrudnieniem czy obsługę programów, które wymieniliśmy w naszej wizytówce, jaką są list motywacyjny wraz z CV. Jest to bardzo ważny krok, którego pominięcie może skutkować brakiem odpowiedniego przygotowania się do rozmowy i obniżeniem naszego wizerunku.

Co sprawia, że jesteś cennym kandydatem?

Nie bez przyczyny szkoły i uczelnie reklamują się dodatkowymi kursami języków obcych czy obsługi programów specjalistycznych. Ich znajomość jest obligatoryjna podczas wielu rekrutacji na stanowiska wymagające określonych kwalifikacji. Zanim zaczniemy wymieniać długą listę osiągnięć, należy spojrzeć, jakie wymagania przedstawił pracodawca w ogłoszeniu. Wbrew pozorom nie musisz mieć ukończonych trzech kierunków studiów, żeby dostać pracę marzeń. Najważniejsze jest to, czy pasujesz do oferty.

Jakie cechy są najczęściej wymagane przez pracodawców?

  • doświadczenie zawodowe,
  • znajomość języków obcych i specjalistycznych narzędzi (np. programy),
  • wykształcenie kierunkowe,
  • dyspozycyjność,
  • certyfikowane kursy,
  • predyspozycje osobowościowe.

Pensja a rynek pracy - wycena pracownika

Przygotowując się do rozmowy o podwyżkę lub na rekrutację, musisz przemyśleć, jaką odpowiedź udzielisz na pytanie o wysokość wypłaty. Sprawdzając średnie zarobki na danym stanowisku, należy wziąć pod uwagę następujące kryteria:

  • miejsce pracy — w miastach wojewódzkich koszt życia jest wysoki i dlatego proponuje się wyższe pensje;
  • doświadczenie zawodowe na danym stanowisku — pracownik, który ma większe obeznanie może zażyczyć sobie wyższej stawki, co powinno zostać uwzględnione podczas rekrutacji;
  • wykształcenie kierunkowe;
  • nisza na rynku — w miejscach cierpiących na deficyt pracowników, osoba posiadająca niezbędne kwalifikacje może zażyczyć sobie wyższego wynagrodzenia, niż w miejscowościach, gdzie jest ich nadmiar lub odpowiednia ilość.

Zobacz też: Pensja minimalna w 2023 roku >>

KK

fot: Edmond Dantès

Komentarze, opinie, wypowiedzi (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.

Dodaj opinię

Brak komentarzy. Bądź pierwszy i dodaj komentarz.

REKLAMA
FB dlaMaturzysty.pl reklama