zmień miasto
Jesteś tutaj:
ZNAJDŹ OFERTĘ PRACY
Rodzaj pracy
 
 
Branża
BRANŻE

Lojalność w cenie. Jak sprawdzić czy pracownik będzie lojalny?

środa, 23-05-2018 (00:00:00) | komentarze (0)


Z badań wynika, że polscy pracownicy – w kontekście lat spędzonych u jednego pracodawcy – są lojalni. Jednak w tym słowie kryje się także umiejętność zachowania tajemnicy firmy, budowanie atmosfery sprzyjającej pracy, uczciwe wywiązywanie się z zadań.

uśmiechnięta kobieta

Jedną z ważniejszych cech, jakie musi posiadać pracownik, jest lojalność. Jeśli bowiem pracodawca poniesie koszty rekrutacji, szkoleń, a ten odejdzie przy pierwszej, nowej ofercie pracy – firma ponosi straty.

Z sondażu PensjoMetr.pl Monster Polska, który został przeprowadzony w styczniu i lutym 2018 roku wynika, że lojalność nie jest obca Polakom. Największa grupa, bo aż 43,4 proc. uważa, że idealny czas pracy w jednej firmie wynosi od 3 do 5 lat. To jednak tylko jeden z aspektów lojalności, który i tak przy zatrudnianiu warto zweryfikować, patrząc na wcześniej przepracowany okres czasu.


„Lojalność to także uczciwość i rzetelność w stosunkach z ludźmi, a na płaszczyźnie zawodowej gra fair w stosunku do współpracowników i szefostwa. Kryje się za tym solidna praca, a także przestrzeganie zasad etycznych w firmie. Zwłaszcza na najwyższych stanowiskach, gdzie przestrzeganie tajemnicy firmy i niedziałanie na jej szkodę jest kluczowe dla prosperowania przedsiębiorstwa. Chcąc sprawdzić, czy pracownik będzie lojalny, trzeba włączyć czujność na każdym etapie zatrudniania.” - radzi Aleksandra Pocheć, ekspertka serwisu rekrutacyjnego Monster Polska.  

Etap poszukiwań

Szansę na to, że nowy pracownik będzie lojalny, zwiększa system poleceń. Związany z firmą współpracownik nie będzie chciał bowiem polecić do pracy osoby niekompetentnej, która mogłaby działać na niekorzyść firmy. Jednak zawsze warto sprawdzić nawet osobę z polecenia. Na etapie poszukiwań i wstępnej selekcji, można podpytać o kandydata w ramach branży. Im wyższe stanowisko, tym większe szanse, że ludzie w ramach rynku branżowego się znają. Najlepiej zasięgnąć wiedzy u kilku osób, w tym byłych współpracowników i przełożonych.

Etap rekrutacji

Na etapie rekrutacji liczy się nie tylko CV, ale przede wszystkim to, jak kandydat mówi o byłym pracodawcy oraz to, czy przekazuje o nim informacje. Zdarza się, że kandydaci, chcąc zabłysnąć na etapie rekrutacji, podają informacje o byłym przełożonym, firmie i planach biznesowych. W takiej sytuacji rekruterom powinna zaświecić się czerwona lampka. Osoba, która zdradza tajniki byłego pracodawcy podczas rekrutacji, w przyszłości może zrobić to samo w odniesieniu do kolejnego pracodawcy.

Etap – okres próbny

Trzy miesiące to czas, w który sprawdza się lojalność pracownika w praktyce. To czas zlecania zadań, które pozwolą ocenić zaangażowanie w pracę, sposób współpracy z zespołem. W tym czasie wielu pracodawców śledzi aktywność pracowników w social mediach, właśnie w kontekście wpisów o nowej firmie. Sfera prywatna, która w social mediach pokrywa się często ze sferą zawodową, jest także obszarem weryfikacji lojalności pracownika. Z badań wynika także, że lojalność musi wspierać sam pracodawca.

„Sprzyjające warunki pracy, nagrody finansowe oraz benefity pozapłacowe podnoszą chęć zgodnej współpracy z firmą.” - podkreśla Aleksandra Pocheć, ekspertka serwisu rekrutacyjnego Monster Polska. 

Artykuł Partnera

fot. materiały monsterpolska

Komentarze, opinie, wypowiedzi (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.

Dodaj opinię

Brak komentarzy. Bądź pierwszy i dodaj komentarz.

FB dlaMaturzysty.pl reklama