zmień miasto
Jesteś tutaj:
ZNAJDŹ OFERTĘ PRACY
Rodzaj pracy
 
 
Branża
BRANŻE

Pracodawcy doceniają rodziców

poniedziałek, 03-06-2019 (00:00:00) | komentarze (0)


Coraz więcej pracodawców wspiera swoich pracowników w roli rodziców, przygotowując dla nich działania nie tylko z okazji Dnia Dziecka. Takie podejście zwiększa zainteresowanie ze strony kandydatów i zmniejsza stopień rotacji w przedsiębiorstwie. Doskonale rozumieją to takie firmy, jak Eko-Okna, czy UBS, które inwestują w aktywności poświęcone zatrudnionym mamom i tatom oraz ich rodzinom. Ich działania są przykładem dobrych praktyk dla rynku pracy, również w obszarze CSR, wychodzącym poza wsparcie własnych pracowników.

Pracodawcy doceniają rodziców

Na dzisiejszym konkurencyjnym rynku szanse na sprawne działanie i wzrost efektywności mają pracodawcy, którzy faktycznie słuchają swoich pracowników. Bardzo istotną rolę odgrywają tu zrozumienie potrzeb oraz problemów zatrudnionych, a także wyznawanych wartości. Stąd coraz więcej pracodawców uwzględnia aktywności skierowane do zatrudnionych rodziców w długofalowej strategii zarządzania personelem.   

Rodzice stanowią sporą część zatrudnionych u nas osób. Nic dziwnego, że pośród oferowanych przez nas dodatków pracowniczych są i te adresowane do nich – mówi Barbara Frankowicz, kierownik działu personalnego z Eko-Okna, śląskiej firmy, będącej jednym z liderów swojej branży na świecie.

Firma specjalnie dla dzieci pracowników dofinansowuje udział w kursie języka francuskiego, pobyt w żłobku partnerskim, pamięta również o wyprawce dla każdego „firmowego” noworodka, imprezach i paczkach mikołajkowych.

Rodzice też mają swoje życie „po godzinach” – dodaje Barbara Frankowicz z uśmiechem. – Dbając o naszych pracowników, oferujemy zatem benefity, pozwalające im realizować ich hobby. Szczęśliwy i spełniony człowiek może być szczęśliwym rodzicem i przekazywać dzieciom swoje pasje. Największą satysfakcję daje obserwowanie efektu tych działań, rozwoju dzieci, albo też sytuacji, kiedy, już jako dorosłe, przychodzą pracować w Eko-Okna, bo zostaliśmy poleceni im przez zatrudnionych u nas rodziców.

Eko-Okna z dobrym przykładem wychodzą również poza firmę, organizując konkursy dla uczniów szkół średnich, a także wycieczki po ich zakładzie dla młodzieży. 

Podobną postawę wyznaje UBS Poland, szwajcarski bank inwestycyjny.

– Jesteśmy otwarci na potrzeby wszystkich zatrudnionych u nas grup pracowników, również rodziców – mówi Ewa Szymkowska-Nowak z UBS. –  W ramach projektu Family Care mamy w firmie wspaniałą grupę zaangażowanych pracowników. To dzięki nim i wsparciu firmy organizowane są zajęcia rozwojowe, półkolonie, imprezy okolicznościowe, a nawet, w razie potrzeby, spotkania z psychologiem dla dzieci i ich rodziców. Oprócz działań wewnątrz firmy staramy się wychodzić dalej i działać na rzecz lokalnej społeczności, np. angażując naszych pracowników w wolontariacki program Kids Camp. To inicjatywa skierowana do dzieci z domów dziecka oraz będących w trudnej sytuacji, pochodzących z południowej Polski, której celem jest organizacja edukacyjnego obozu letniego. Uczestnicy odkrywają nowe talenty i pasje, budują wiarę we własne możliwości oraz poczucie realnego wpływu na swoje życie. Pracownicy bardzo chętnie przyjęli ten pomysł i pozostałe projekty, które realizujemy i planujemy w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu, udział w nich jest dla nich sposobem na dodatkowy rozwój i uzyskanie bezcennej satysfakcji – dodaje Ewa Szymkowska-Nowak, która w firmie zarządza działaniami CSR.

Według ekspertów rynku otwartość na wsparcie pracowników w ich prywatnej sferze życia staje się coraz bardziej popularnym trendem. Firmy wykazują się coraz większym zrozumieniem wobec osób budujących ich zespoły.

– Dla wielu pracujących rodziców najważniejszym kryterium przy decyzji o zmianie pracy (ważniejszym nawet niż wysokość wynagrodzenia) jest elastyczność oraz work-life balance. Firmy, które postawią na politykę prorodzinną, mogą wygrać walkę o niejeden talent – mówi Aneta Tur, Employer Branding Manager w MJCC, agencji specjalizującej się w employer brandingu. – Benefity takie jak dodatkowy dzień urlopu z okazji urodzin dziecka i rozpoczęcia roku szkolnego czy przyzakładowe przedszkola coraz częściej pojawiają się w ofercie pracodawców. Warto także zauważyć, że mówimy już nie tylko o macierzyństwie. Zwiększył się odsetek ojców, którzy chcą być obecni w życiu swoich dzieci na równi z matkami. Benefity dotyczące wychowywania dzieci, które mamy w firmach, powinny zatem dotyczyć nie tylko matek, ale także ojców.

ip

fot. materiały prasowe
 

Komentarze, opinie, wypowiedzi (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.

Dodaj opinię

Brak komentarzy. Bądź pierwszy i dodaj komentarz.

REKLAMA
FB dlaMaturzysty.pl reklama