zmień miasto
Jesteś tutaj:
ZNAJDŹ OFERTĘ PRACY
Rodzaj pracy
 
 
Branża
BRANŻE

Skróty i znaczenia ról w firmie - CEO, CFO i wiele innych

piątek, 10-03-2023 (00:00:00) | komentarze (0)


W dużych przedsiębiorstwach, korporacjach można coraz częściej spotkać używanie skrótów anglojęzycznych w odniesieniu do stanowisk pracy. Widoczne są także w ogłoszeniach o pracę. Co oznaczają skróty? Czym zajmują się osoby zatrudnione na tych stanowiskach?

Zobacz też: Jak zarobić przez Internet? 9 propozycji.

Skróty i znaczenia ról w firmie - CEO, CFO i wiele innychCEO - szef wszystkich szefów

CEO (Chief Executive Officer) - najprościej mówiąc, jest to osoba, która znajduje się na samym szczycie w hierarchii firmy. Oznacza prezesa zarządu lub dyrektora generalnego. Zarządza firmą i jest najczęściej jej przedstawicielem.

Do jego kluczowych zadań należą:

  • tworzenie strategii całego przedsiębiorstwa,
  • kontrola realizacji planów firmy,
  • wybieranie dyrektorów poszczególnych działów,
  • podejmowanie decyzji, dotyczących np. inwestycji.

W krajach anglojęzycznych ten skrót występuje tylko w spółkach akcyjnych, a w Polsce w firmach z zarządem.

Skróty nazw innych stanowisk w firmie

W firmach mamy do czynienia również z innymi skrótami stanowisk kierowniczych. Poniżej wyjaśnimy kilka z nich:

CFO (Chief Financial Officer) - dyrektor finansowy. Odpowiada za planowanie finansów.

CIO (Chief Information Officer) - dyrektor IT. Czuwa nad strategią całego działu informatycznego.

CMO (Chief Marketing Officer) - dyrektor marketingu. Nadzoruje wszystkie strategie marketingowe.

COO (Chief Operating Officer) - dyrektor operacyjny. Kontroluje wszystkie operacje w firmie. Współpracuje z CEO, często jest jego zastępcą.

CRO (Chief Risk Officer) - dyrektor ds. ryzyka. Jego zadaniem jest minimalizacja ryzyka finansowego, związanego z działaniem przedsiębiorstwa.

CSM (Customer Service Manager) - kierownik ds. obsługi klienta. Prowadzi negocjacje z najważniejszymi klientami.

CSO może pochodzić od Chief Security Officer, czyli kierownika działu ds. bezpieczeństwa lub Chief Sales Officer, czyli kierownika ds. handlowych.

CTO (Chief Technology Officer) - dyrektor ds. technologii.

ASM (Area Sales Manager) - kierownik obszaru sprzedaży.

BUM (Business Unit Manager) - kierownik oddziału.

DBA (Data Base Administrator) - administrator baz danych.

EM (Export Manager) - kierownik ds. eksportu.

HRM (Human Resource Manager) - kierownik działu kadr.

IM (Import Manager) - kierownik ds. importu.

KAM (Key Account Manager) - specjalista ds. kluczowych klientów.

RSM (Regional Sales Manager) - regionalny dyrektor sprzedaży.

KD

fot. pexels

Źródło: livecareer.pl

Komentarze, opinie, wypowiedzi (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.

Dodaj opinię

Brak komentarzy. Bądź pierwszy i dodaj komentarz.

REKLAMA
FB dlaMaturzysty.pl reklama