zmień miasto
Jesteś tutaj:
ZNAJDŹ OFERTĘ PRACY
Rodzaj pracy
 
 
Branża
BRANŻE

Specjalista ds. marketingu - jakich umiejętności potrzebuje?

czwartek, 02-02-2023 (00:00:00) | komentarze (0)


Specjaliści ds. marketingu są obecnie bardzo pożądani na rynku pracy. W każdej firmie potrzebny jest marketingowiec, ponieważ to on odpowiada za sprzedaż produktów lub usług. Jakich umiejętności potrzebuje marketingowiec w swojej pracy?

Zobacz też: Praca dodatkowa na ferie - jak dorobić zimą?

Specjalista ds. marketingu - jakich umiejętności potrzebuje?Marketingowiec - kim jest i czym się zajmuje?

Firmy sprzedające produkty lub usługi nie wyobrażają sobie działania bez specjalisty ds. marketingu. Aby zwiększyć skuteczność sprzedaży, trzeba dokładnie poznać klienta i jego potrzeby. To właśnie zadanie marketingowca, żeby dokładnie dostosować kampanię do odpowiednich odbiorców. Czym zajmują się tacy specjaliści? Zdecydowanie nie mogą oni narzekać na nudę. Do ich zadań należy m.in. tworzenie kampanii reklamowych, strategii marketingowych danego przedsiębiorstwa. Ważne jest także stworzenie baz klientów, rozpoznawanie ich potrzeb i inne działania związane z reklamą i promocją firmy. Marketingowcy muszą także analizować działania konkurencji czy współpracować z agencjami reklamowymi. Z pewnością zakres obowiązków na tym stanowisku nie należy do najmniejszych.

Jakie cechy i umiejętności powinien posiadać marketingowiec?

Pierwszą i najważniejszą cechą, jaką powinien posiadać specjalista ds. marketingu, jest kreatywność. Do jego zadań należy tworzenie, analizowanie i koordynowanie kampanii reklamowych, zatem kreatywność musi być nieodłącznym elementem jego pracy. Taka osoba musi również posiadać zdolności analityczne. Potrzebna okaże się także komunikatywność, ponieważ będzie konieczne kontaktowanie się z przedstawicielami innych firm. Marketingowcy muszą umieć zarządzać własnym czasem i być zorganizowani.

Na rynku pracy żąda się, aby specjalista ds. marketingu był otwarty i nie bał się nabywać nowych umiejętności. Oczekuje się od niego także pełnego zaangażowania w pracę, a także komunikatywności, aby dobrze współpracować z innymi pracownikami. Oczywiście zaletą marketingowca jest umiejętność posługiwania się językiem pisanym, ponieważ do jego obowiązków należy także kontakt mailowy z odpowiednimi przedstawicielami i klientami. Pożądanym jest obsługa narzędzi do analizy marketingowej.

KD

fot. pexels

Źródło: poradnikpracownika.pl

Komentarze, opinie, wypowiedzi (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.

Dodaj opinię

Brak komentarzy. Bądź pierwszy i dodaj komentarz.

REKLAMA
FB dlaMaturzysty.pl reklama