zmień miasto
Jesteś tutaj:
ZNAJDŹ OFERTĘ PRACY
Rodzaj pracy
 
 
Branża
BRANŻE

Wciąż rośnie zapotrzebowanie na e-specjalistów

środa, 20-02-2013 (00:00:00) | komentarze (1)


Social media manager, content designer, e-commerce consultant, online brand manager - to coraz częściej poszukiwani eksperci. O rozwoju branży internetowej oraz rosnących wymaganiach wobec e-specjalistów mówi Błażej Balcerzyk, Creative Manager w Agencji interaktywnej EURA7, wykładowca przedmiotu Reklama w Internecie na specjalności Reklama i komunikacja społeczna w Wyższej Szkole Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie.

Czy zapotrzebowanie na e-specjalistów to chwilowa moda czy rynkowy trend?

- Od kilku lat możemy obserwować ciągły rozwój sektora e-commerce oraz wzrost znaczenia online marketingu (w tym social media marketingu). Zapotrzebowanie na specjalistów w branży internetowej to odpowiedź na potrzeby rynku oraz zmiany, jakie w nim zachodzą. W konsekwencji na rynku pracy coraz bardziej istotne stają się kompetencje związane z profesjonalnym wykorzystywaniem Internetu do budowy wizerunku czy zwiększania sprzedaży. Powstały też, i wciąż zyskują na znaczeniu, nowe rodzaje stanowisk pracy związane z marketingiem internetowym oraz social mediami. Wyraźnie widać, że wykształcenie kierunkowe oraz, co bardzo ważne, zdobywanie doświadczenia związanego z branżą internetową może zwiększyć szanse na sukces na rynku pracy. E-zawody nie zastąpią, oczywiście, profesji niezwiązanych z Internetem, ale wydaje się, że jeszcze przez długi czas będzie można obserwować ich dalszy rozwój i postępujący proces specjalizacji.  

Jakie zmiany w programach studiów są niezbędne aby pełniej dostosować je do rynku pracy?

- W dużej mierze jest to oczywiście kwestia poszczególnych kierunków, ale na pewno studia związane z marketingiem mogłyby, coraz silniej, uwzględniać praktyczne informacje o możliwościach Internetu. 
Przede wszystkim jednak dużo bardziej istotne jest to, że studia powinny dostarczać realnej wiedzy, nie teoretycznych omówień działań w modelowym świecie ideałów. Niezależnie od specjalizacji studenci każdorazowo powinni - przy minimum niezbędnej teorii - mieć możliwość zapoznania się z konkretnymi studiami przypadku, a nacisk powinien być położony na warsztaty i symulacje działań. Ta idea przyświecała nam kiedy tworzyliśmy program studiów licencjackich WSE Reklama i komunikacja społeczna. Zamiast mówić o tym, kto w agencji odpowiada za pozyskanie briefu - a miałem kiedyś okazję być słuchaczem takich zajęć - powinno się pokazywać triki ułatwiające jego pozyskanie (jeśli studenci chcą pracować w agencjach) albo konsekwencje jego nieprofesjonalnego wypełnienia (jeśli studenci chcą pracować w działach marketingu). Może wtedy w agencjach rzadziej na pytanie o konkretne i dotychczasowe działania w Internecie, otrzymywalibyśmy w briefie odpowiedź: "Tak." :)

 Jakie umiejętności będzie posiadać absolwent studiów licencjackich na kierunku Reklama i komunikacja społeczna?

Celem tego kierunku jest wykształcenie i udoskonalenie praktycznych umiejętności wykorzystania nowoczesnych narzędzi komunikowania w działaniach marketingowych. Program studiów ułożony jest w ten sposób, aby wszechstronnie wyposażyć absolwenta w kompleksowy pakiet umiejętności:  od znajomości szerokiego wachlarza dostępnych metod poprzez umiejętność doboru środków do realizacji określonych celów wizerunkowych i sprzedażowych. Przede wszystkim chcemy wyczulić przyszłych specjalistów na wrażliwość poznawczą. Chcemy aby umieli obserwować i analizować rynkowe trendy, wyciągać z nich wnioski i samodzielnie tworzyć oryginalne projekty. Otwarty umysł to zdecydowany znak szczególny przyszłych absolwentów tego kierunku.

 Jakich rad udzieliłbyś ludziom, którzy chcieliby rozpocząć karierę w agencji  reklamowej, PR, interaktywnej?

- Zdecydowanie polecam sprawdzić ogłoszenia o staż lub przesłać swoją aplikację na praktyki do firm, z którymi chcieliby się związać w przyszłości.   

ip

Komentarze, opinie, wypowiedzi (1)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.

Dodaj opinię
  • warto [0]

    Branża IT wciąż się rozwija dlatego takie zapotrzebowanie, ale nie liczmy że bez doświadczenia łatwo jest na rynku pracy. Warto miećhttp://www.accenture.com/pl-pl/landing-pages/Pages/konkurs.aspx czym się pochwalić w CV dlatego biorę udział w konkursie liczę na wygraną i wyjazd do Mediolanu do parku technologicznego.

    Paweł, 2013-05-16, 09:06:52

REKLAMA
FB dlaMaturzysty.pl reklama