zmień miasto
Jesteś tutaj:
ZNAJDŹ OFERTĘ PRACY
Rodzaj pracy
 
 
Branża
BRANŻE

Wizerunek i grafika: o czym młoda firma powinna pamiętać

piątek, 13-09-2019 (00:00:00) | komentarze (0)


Żyjemy w czasach zdominowanych przez obraz, dlatego żeby skutecznie komunikować się z naszymi klientami, niezbędne jest wykorzystanie komunikacji wizualnej. Należy zaznaczyć, że jest ona szczególnie ważna w przypadku młodych projektów budujących swoją pozycję na rynku. Bo nic tak skutecznie nie pozwoli wyróżnić się z tłumu jak dobrze zaprojektowane tzw. corporate identity

Corporate Identity dla korpo i… małego przedsiębiorstwa

System identyfikacji wizualnej (ang: corporate identity), to zestaw elementów graficznych, takich ja czcionki, zestaw kolorów, etc. oraz zasad ich wykorzystania przydatny do budowania spójnego wizerunku firmy. Ale czy słowo corporate nie oznacza, że jest to dziedzina zarezerwowana wyłącznie dla wielkich korporacji? Otóż nie. Każde przedsiębiorstwo bez względu na charakter oraz wielkość tworząc swą markę powinno zbudować zestaw grafik, które już na pierwszy rzut oka promować będą jego działanie. Mimo że brzmi to nieco górnolotnie i skomplikowanie, wcale takie nie jest. Okazuje się, że wystarczy stosować się do kilku prostych zasad, by zdobyć uwagę potencjalnego klienta – a to już pierwszy krok do sukcesu.

Nasze pierwsze logo

Podstawowym elementem komunikacji wizualnej, które definiuje pozostałe, jest logo. Już w trakcie pierwszych prac projektowych przy jego opracowywaniu warto zwrócić uwagę na kolor, który ma ogromny wpływ na to, w jakie emocje towarzyszyć będą naszej firmie. Jeżeli odpowiednio dobierzemy barwy, automatycznie wpływa to także na lepsze zapamiętywanie i skojarzenia. Przykładowo żółć i czerwień kojarzą się z dynamiką, ekspresją dobrymi np. dla agencji eventowej, a granaty, złoto czy brąz sprawdzą się w symbolice firm związanej z finansami, ubezpieczeniami, etc.

Kolejnym elementem jest krój pisma. W przypadku, kiedy chcemy podkreślić nowoczesność marki, warto zastosować krój bezszeryfowy. Natomiast jeśli nasza firma odnosi się do wartości takich jak tradycja czy solidność, oczywistym wyborem będzie krój szeryfowy. Nie mniejsze znaczenie ma także sam kształt. Obecnie najpopularniejszym trendem jest wpisywanie logotypów w okręg, co ma symbolizować harmonijność oraz nieskończoność.

identyfikacja wizualna Komunikujemy bez słów

Gdy ustalimy wygląd logo, przechodzimy do kolejnego etapu, czyli projektowania pozostałych elementów systemu identyfikacji wizualnej. W jego skład wchodzą m.in. strona internetowa, druki firmowe, materiały promocyjne, grafiki do social mediów, ale także – jeśli mamy takowe w ofercie - produkt oraz jego opakowanie. W przypadku większych firm (a takie wyrastają także ze studenckich działalności gospodarczych) zgodnie z przyjętymi zasadami powinno się także projektować wystrój wnętrz czy nawet uniformy pracowników. Ważne, żeby całość nawiązywała do logo, prezentowała się spójnie i przejrzyście, jednocześnie podkreślając wartości i charakter przedsiębiorstwa.

Inspirację oczywiście możemy zaczerpnąć od wielkich graczy, które z powodzeniem stosują corporate identity od lat. W tym przypadku niezbyt skomplikowanym ćwiczeniem może być próba znalezienia elementów komunikacji znanych marek w naszym najbliższym otoczeniu.

A może gadżety?

Obok standardowej promocji w prasie czy Sieci prostym, a skutecznym sposobem dystrybucji marki są gadżety z logo naszego przedsiębiorstwa. Kto nigdy „przypadkowo” nie znalazł firmowego długopisu w domu, niech pierwszy rzuci kamień. W ofercie firm produkujących dedykowane gadżety dostępne są m.in. smycze, kubki, pendrivy, czy torby bawełniane, ale naprawdę ciekawe będą rzeczy nieszablonowe – odwołujące się do nośnych trendów, takich jak np. ekologia – a niekoniecznie drogie. Paradoksalnie, w niewielkim budżecie można przygotować naprawdę ciekawy zestaw produktów z logo firmy, które idealnie wpisywać się będą w system identyfikacji naszego przedsiębiorstwa. Wszystko to pozwoli jeszcze bardziej poszerzyć grono potencjalnych klientów i zdobyć lojalność już posiadanych.

identyfikacja wizualna

Zrób to sam!

Część drukowanych materiałów możemy wykonać we własnym zakresie. Okazuje się, że niezbędna do tego będzie wydajna, niemal bezobsługowa drukarka taka jak modele Epson EcoTank, wyposażane na starcie w atrament na trzy lata pracy. Dzięki niej oprócz faktur możemy drukować w wysokiej jakości samodzielnie zaprojektowane kalendarzyki, zaproszenia na wydarzenia, kartki okolicznościowe, etc.

Z kolei dla firm szkoleniowych, które doskonale zdają sobie sprawę z lepszej przyswajalności treści udostępnianych w papierowej wersji pomocy naukowych, jest to dobry sposób na to, żeby niewielkim sumptem powielić materiały dydaktyczne bez zlecania tego na zewnątrz. Poza wygodą, paradoksalnie papier, dzięki możliwości skreśleń i nanoszenia adnotacji od ręki jest znacznie bardziej interaktywnym nośnikiem niż dokumenty w wersji cyfrowej. Co więcej, wchodzący w skład serii EcoTank model Epson L3151 (https://www.ceneo.pl/71566172) pozwala także na szybki wydruk kopert tak, by poza adresem odbiorca od razu widział logo naszej firmy.

Epson L3151

Materiały składające się na system identyfikacji wizualnej, by należycie spełniały swoją funkcję, muszą charakteryzować się najwyższą jakością. Urządzenie 3 w 1 firmy Epson idealnie nadaje się do ich drukowania, także dlatego że wykorzystuje atramentowy druk piezoelektryczny – w przeciwieństwie do techniki laserowej rozwiązanie to oferuje najlepszą reprodukcję kolorów oraz trwałość. Efekt? Nasza firma od samego początku  wzbudzać będzie pozytywne skojarzenia, co ważne bez konieczności dużych inwestycji czy wiedzy eksperckiej. 

Co istotne, Należy zaznaczyć, że przy zakupie wybranych modeli z serii EcoTank, w tym Epson L3151, nabywca może uzyskać zwrot w wysokości do 500 zł (www.epson.pl/zwrot). W przypadku przedsiębiorstw obok atrakcyjnej ceny końcowej sprzętu równie istotna jest także jego trwałość. Stąd firma Epson oferuje darmowe wydłużenie okresu gwarancyjnego do 3 lat (www.epson.pl/gwarancjanadrukarki).

#TrzyLataSpokoju #EcoTank #EpsonEntrepreneur #L3151

Artykuł Partnera

fot. materiały Epson

Komentarze, opinie, wypowiedzi (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.

Dodaj opinię

Brak komentarzy. Bądź pierwszy i dodaj komentarz.

REKLAMA
FB dlaMaturzysty.pl reklama