zmień miasto
Jesteś tutaj:
ZNAJDŹ OFERTĘ PRACY
Rodzaj pracy
 
 
Branża
BRANŻE

Z czym się je FMCG?

poniedziałek, 01-12-2014 (00:00:00) | komentarze (0) | artykuł sponsorowany


 

Wiele osób utożsamia rozwój ze zmianą stanowiska, a zwłaszcza z awansem pionowym. Warto jednak pamiętać, że to określenie ma dużo głębsze znaczenie. W branży FMCG, mówiąc o rozwoju pracowników, mamy na myśli stałe zdobywanie nowych umiejętności zawodowych, stawianie sobie kolejnych wyzwań i nieustanne podnoszenie poprzeczki. Ścieżka kariery zależy tu tylko od Ciebie; przecież nikt lepiej od Ciebie nie zna Twoich potrzeb, aspiracji i ambicji, i w związku z tym nie zadba we właściwszy sposób o Twój rozwój. Jak możesz samodzielnie znaleźć odpowiednią drogę, która zaprowadzi Cię dokładnie tam, gdzie chcesz dotrzeć?

Zacznij od mocnych stron

Pomyśl, co jest Twoją mocną stroną, co potrafisz robić wyjątkowo dobrze? Jakie dotychczasowe osiągnięcia napawają Cię szczególną dumą? Co lubisz, co sprawia Ci przyjemność? To właśnie Twoje mocne strony powinny stać się punktem wyjścia do dalszego rozwoju kariery zawodowej (i nie tylko!). Szukaj możliwości realizowania się w obszarach, w których będziesz wykorzystywać swoje atuty.

Wyjdź ze strefy komfortu

Pamiętaj jednak, aby nie ograniczać się do tego, w czym już jesteś mistrzem. Te czynności i zadania, których wykonywanie na wysokim poziomie przychodzi Ci bez większego wysiłku, to tak zwana strefa komfortu. Choć jest w niej wygodnie i bezpiecznie, to pozostanie w niej przez dłuższy czas spowoduje zatrzymanie się w rozwoju, a co jeszcze gorsze – znudzi Cię. Dlatego staraj się nie utknąć w niej na zbyt długo. Sięgaj po to, co nowe. Eksperymentuj, podejmuj wyzwania i wcielaj się w odmienne role. Możesz zaangażować się w wolontariat, zaaplikować na staż lub przyjąć odpowiedzialną funkcję w kole studenckim. Wszystko, co daje Ci kolejne doświadczenia, pozwala Ci zdobywać nową wiedzę i wzrastać. Nie bój się też popełniać błędów! Są nieuniknione, kiedy mierzysz się z czymś nieznanym, ale podnoszenie się po własnych potknięciach jest najbardziej kształcące i satysfakcjonujące. Nieważne przecież, ile razy się przewrócisz, ważne, ile razy na nowo staniesz na własnych nogach.

Szukaj informacji zwrotnej

Wprawdzie rozwój leży w Twoich własnych rękach, ale to nie znaczy, że nie możesz szukać wsparcia. Mówi się, że kto pyta, nie błądzi. Korzystaj z tego jak najczęściej. Pamiętaj, że Twoje spojrzenie na to, co i jak robisz, może być zupełnie inne niż opinie osób trzecich, patrzących na Ciebie z odmiennej perspektywy. Realizując zadania czy współpracując z innymi, zawsze korzystaj z możliwości rozmowy z ludźmi. Pytaj, jak postrzegają to, co robisz, sprawdzaj, nad czym musisz jeszcze popracować. To pozwoli Ci rozwijać samoświadomość i lepiej zdać sobie sprawę z tego, z czym radzisz sobie dobrze, z czym średnio, a z czym – słabo. Znając swoje ograniczenia, możesz je eliminować, a nie przeceniając umiejętności, unikniesz wielu niepowodzeń.

Projekt: rozwój

Pamiętaj, że to Ty jesteś liderem projektu „Mój rozwój”, a jak wiadomo, każdy projekt potrzebuje planu. Powinien on obejmować to, CO chcesz rozwijać i JAK będziesz to robić, oraz konkretne DZIAŁANIA, które podejmiesz, aby zbliżyć się do osiągnięcia celów. Rozwój ma to do siebie, że nigdy się nie kończy. Najprawdopodobniej nie nadejdzie moment, w którym powiesz sobie „Wiem i umiem wszystko”, dlatego nieustannie ULEPSZAJ swój plan i uzupełniaj go o nowe wyzwania.

Rozwój w FMCG

Badania dowodzą, że w 70% nasz rozwój wynika z doświadczeń, jakie zdobywamy w codziennej pracy, 20% to nauka od innych ludzi, a zaledwie w 10% rozwijają nas metody formalne, takie jak szkolenia i kursy. Dlatego w branży FMCG, także w Mondelēz International, największy nacisk kładziemy na tworzenie możliwości pracy w

różnorodnych projektach, przyjmowanie nowychról i stanowisk. Nasi pracownicy mają szansę udziału w międzynarodowych projektach. Realizujemy programy rozwojowe dla zatrudnionych na wszystkich szczeblach – od specjalistów, przez menedżerów, aż do liderów. Łączymy elementy standardowych szkoleń z inspiracyjnymi warsztatami i pracą nad realnymi projektami biznesowymi. Regularnie organizujemy również międzynarodowe tygodnie rozwoju poświęcone doskonaleniu zarówno umiejętności miękkich i menedżerskich, jak i specjalistycznej wiedzy funkcyjnej.
Naszym pracownikom dajemy też wiele okazji do korzystania z informacji zwrotnej – zarówno przy formalnych ocenach (półrocznych i rocznych), jak i podczas regularnych spotkań indywidualnych. Oferując wsparcie coachingowe, rozwijamy kreatywność i odpowiedzialność za realizowane zadania i projekty. Kompetencje pracowników zależą więc tylko od tego, po jakie możliwości chcą sięgnąć i co chcą osiągnąć.
A Ty? Jak wysoko mierzysz?


Agnieszka Siwek

Starszy Specjalista ds. Uczenia się i Rozwoju


W Mondelēz International pracuje od 2013 roku. Odpowiada za kompleksową realizację projektów rozwojowych oraz szkoleniowych. W ramach prowadzonych projektów współpracuje z regionalnym centrum ekspertyzy HR oraz HR biznes partnerami. Wspiera procesy oceny, wyznaczania celów i budowania planów rozwoju, a także dostarcza projekty z zakresu budowania zaangażowania pracowników i „great place to work”.

Artykuł pochodzi z magazynu „Z czym się je FMCG"

Komentarze, opinie, wypowiedzi (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.

Dodaj opinię

Brak komentarzy. Bądź pierwszy i dodaj komentarz.

REKLAMA
FB dlaMaturzysty.pl reklama