zmień miasto
Jesteś tutaj:
ZNAJDŹ OFERTĘ PRACY
Rodzaj pracy
 
 
Branża
BRANŻE

Co jeść w czasie pracy?

piątek, 10-04-2015 (00:00:00) | komentarze (2)


Doskonale zdajesz sobie sprawę z tego, że twoje odżywianie w pracy wcale nie jest prawidłowe. Niestety nie masz czasu na to, żeby zmienić swoje nawyki, lubisz szybkie i sycące posiłki, a przygotowanie obiadu w domu staje się zmorą i jest po prostu męczące. Czy wiesz, że wystarczy poznać kilka podstawowych zasad zdrowego żywienia w pracy, aby poczuć się zdrowszym i lżejszym?

Żeby zmienić swoje nawyki żywieniowe, musisz najpierw przemyśleć, co teraz robisz źle i co trzeba wykluczyć z twojej diety. Zaopatrz się w kartkę i długopis, wypisz na niej od czego chcesz zacząć, np. "chcę zrezygnować z jedzenia typu fast food oraz posiłków smażonych" oraz "chcę zrezygnowac z picia kawy " i wprowadź w swoje życie zasadę "dla utrzymania sylwetki i zdrowia chcę jeść posiłki gotowane i duszone", "na moim talerzu nie zabraknie warzyw", "będę wypijać dużo wody".

Z pewnością wypisanie twoich słabości i zastąpienie ich zdrowszymi propozycjami ukaże ci, jaka kolosalna różnica w jedzeniu cię czeka. To, co najważniejsze - będzie to bardzo zdrowa różnica.

Co możesz zjeśc w pracy? Przykłady:

- pokrojone warzywa np. marchewka, papryka, brokuł, kalafior, w zależności od tego co lubisz
- jogurt naturalny z owocami (np. jabłkiem, brzoskwinią, pomarańczą)
- płatki typu musli z jogurtem naturalnym lub kefirem
- salatki owocowe (pokrojone pomarańcze, brzoskwinie, banany)
- sałatki warzywne (najlepiej smakuje ta z warzyw sezonowych np. sałaty lodowej, kiełków, rzodkiewki, pomidora i ogórka. Można wzbogacic ją o otręby - źródło błonnika).

Zobacz, jakie to proste!

Rozpocznij dzień od śniadania

Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Ważne jest to, abyś zjadł go przed wyjściem do pracy. Dzięki temu będziesz pełen energii - śniadanie powinno dostarczyć twojemu organizmowi węglowodany, białko, wapń oraz niezbędne witaminy. Na śniadanie proponujemy musli z owocami albo orzechami oraz szklanką chudego jogurtu naturalnego.

Drugie śniadanie też jest ważne
Pierwsze śniadanie zjedzone, a co z drugim? Jeśli swój pierwszy posiłek w ciągu dnia zjadłeś około godziny 7, kolejny zjedz około 11. Co warto zjeść o tej porze? Np. kanapkę z razowego pieczywa z plasterkiem drobiowej wędliny, albo chudym serem białym. Możesz wzbogacić swoje drugie śniadanie o szklankę soku owocowego i warzywa sezonowe.

Przerwa! Czas na obiad

Kolejny posiłek w ciągu twojego dnia pracy to obiad. Przede wszystkim powinieneś zjeść go na spokojnie, warto by twoja przerwa miała min. 15 minut, a nawet pół godziny (jeśli twoja praca ci na to pozwala). Odradzamy posiłków typu zupki z proszku, a polecamy zdrowe i pełnowartościowe jedzenie - dzień wcześniej, w plastikowym pojemniku, który idealnie nadaje się do pracy, możesz przygotować sobie gotowane na parze warzywa wraz z gotowanym drobiem lub rybą. Posiłek możesz wzbogacić także o ciemny makaron lub kaszę.

Kawa to twój wróg
Zamiast kawy w pracy, wybierz herbatę typu pu-erh. Działa ona podobnie do kawy, pobudza, zawiera żelazo, selen, wapń oraz witaminę E. To świetny sposób na poprawienie sylwetki!

Dopadł cię głód? Sięgnij po zdrową przekąskę
Unikaj słodyczy. Twoją przekąską może być owoc. Jest to bez wątpienia nietucząca przekąska.

Do pracy docieraj zdrowszy

Może zamiast jazdy samochodzem i autobusem wybierzesz rower lub spacer do pracy? Jeśli 8 godzin dziennie siedzisz przy biurku, gdzie pracujesz i załatwiasz wszystkie ważne rzeczy, polecamy ruch przed i po pracy. Przejażdżka rowerem to naprawdę dużo dla ciebie i twojej sylwetki!

Powiedz komputerowi "papa"
Oczywistym jest, iż jeśli twoja praca wymaga ciągłego siedzenia przy komputerze, nie możesz pozwolić sobie na ucieczkę sprzed biurka. Ale możesz na chwilę opuścić swoje obrotowe krzesło i miejsce pracy i udać się ze swoim posiłkiem w inne miejsce.

Ewa Wieczorska

Komentarze, opinie, wypowiedzi (2)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.

Dodaj opinię
  • Co jeść w pracy. [0]

    Cierpię na ciągły brak czasu, więc moje posiłki muszą być zdrowe i szybko gotowane. Dlatego idealnie sprawdza i ew tym szybkowar. Nie zabiera czasu i szybko gotuje. Tak ugotowany posiłek wieczorem zabieram do pracy. grunt to miec dobry szybkowar i gotowanie staje sie przyjemnością a żołądek odpoczywa.

    Wanda, 2015-08-26, 17:26:17
  • Co jeść w czasie pracy? [0]

    Ja kanapek i jogurtów mam już serdecznie dość. Na ten moment wolę surowa lub suszone owoce, ale to za mało. Na szczęście urozmaicam sobie przerwy w pracy daniami przygotowanymi na parze. Pokochałam ten sposób przygotowywania odkąd kupiłam sobie solidny parowar philipiaka. Jest oszczędny, nie żałuje zakupu.

    Viki, 2015-06-24, 23:22:02

FB dlaMaturzysty.pl reklama