zmień miasto
Jesteś tutaj:
ZNAJDŹ OFERTĘ PRACY
Rodzaj pracy
 
 
Branża
BRANŻE

Jak wygląda praca na stanowisku HR-owca?

wtorek, 10-01-2023 (00:00:00) | komentarze (0)


Na rynku pracy jest ciągłe zapotrzebowanie na pracowników do działu HR (Human Resources). Na czym polega praca na tym stanowisku? Jakie wymagania wobec HR-owców mają pracodawcy?

Zobacz też: Praca w IT - jakie ma wady i zalety?

Jak wygląda praca na stanowisku HR-owca?Praca w HR - na czym polega?

HR-owiec to pracownik działu HR, który zajmuje się przede wszystkim kierowaniem karierą pracowników i zarządzaniem zasobami ludzkimi. Może pracować zarówno na zlecenie firm, jak i prowadzić własną działalność. Zawód HR-owca budzi skojarzenie z prowadzeniem procesu rekrutacyjnego. Jest ono jak najbardziej słuszne, jednak obowiązki pracownika na tym stanowisku tutaj się nie kończą. Odpowiada on za działania z zakresu miękkiego i twardego HR-u.

HR miękki i twardy

Do obowiązków z obszaru HR miękkiego należy głównie przeprowadzanie procesu rekrutacji, onboarding pracowników, czyli przygotowanie ich do objęcia stanowiska. To HR-owcy zajmują się publikowaniem ofert pracy, selekcją CV oraz przedstawieniem kultury organizacyjnej firmy nowym pracownikom. Osoby zatrudnione na tym stanowisku weryfikują poziom zadowolenia pracowników oraz dbają o pozytywny wizerunek firmy na rynku pracy.

HR twardy to obszar spraw kadrowo-płacowych, ustalania harmonogramu urlopów czy spraw administracyjnych. Specjalista ds. HR nalicza wynagrodzenia i rozlicza zwolnienia lekarskie. HR-owcy zajmują się także wysyłką dokumentów do odpowiednich instytucji, np. ZUS-u.

Jak zostać HR-owcem?

W zawodzie HR-owca liczy się przede wszystkim doświadczenie zawodowe, a nie zdobyte wykształcenie. Osoby, które ukończyły kierunki związane z zarządzaniem czy finansami mają jednak większe szanse zdobycia stanowiska. Dobry HR-owiec powinien być spostrzegawczy. To on musi dostrzec problemy, które spowalniają pracę firmy i zastanowić się, jak je rozwiązać. Musi także dbać o dobrą komunikację. Od kandydatów oczekuje się dobrej organizacji i samodzielności, komunikatywności oraz wiedzy z zakresu psychologii i zarządzania.

KD

fot. pexels

Źródło: poradnikpracownika.pl

Komentarze, opinie, wypowiedzi (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.

Dodaj opinię

Brak komentarzy. Bądź pierwszy i dodaj komentarz.

REKLAMA
FB dlaMaturzysty.pl reklama