Dziś ludzie żyją bardzo szybko. Szczególnie można to zaobserwować w dużych miastach. Wszyscy za czymś biegną, chcą osiągać coraz więcej. Zapomina się jednak o odpoczynku. To może być uciążliwe w pracy, dlatego powstała metoda slow work. Czym jest i przynosi efekty?
Zobacz też: Despotyczny szef - jak sobie z nim radzić?
Dzisiaj pożądaną cechą u pracownika jest multitasking, czyli inaczej wykonywanie wielu zadań na raz. To sprawia, że działamy w szybkim tempie i długo. Nie potrafimy odmówić, kiedy ktoś dorzuca nam kolejne zadania. Nie mamy czasu na chwilę przerwy i regenerację. Pracujemy cały czas na pełnych obrotach. Taki tryb pracy doprowadza do popełniania błędów oraz odczuwania ciągłego napięcia, nawet po zakończeniu pracy. To mocno wpływa nie tylko na zdrowie psychiczne, ale także fizyczne, ponieważ przy osłabieniu nie mamy czasu na wyleczenie się, a co za tym idzie, organizm jest cały czas podatny na infekcje. Slow work ma pomóc takim osobom , które odczuwają już przemęczenie obowiązkami.
Slow work to wolniejsze tempo pracy i rezygnacja z multitaskingu. Ta metoda polega na dopasowaniu wykonywania zadań do swoich rzeczywistych możliwości. Nie oznacza to, że pracownik nie będzie wyrabiał się z wykonywaniem obowiązków. Taka osoba dostosowuje własne tempo pracy, które da największą efektywność.
Osoba, korzystająca z metody slow work skupia się maksymalnie na jednym zadaniu. Wykonuje je bardzo szczegółowo i dopiero po jego zakończeniu rozpoczyna kolejny projekt. Jest w stanie wyeliminować wszystkie rozpraszacze w czasie pracy. Dzięki temu pracuje wydajniej.
Slow work nie jest popularną metodą w polskich przedsiębiorstwach. Na ten tryb pracy pozwalają sobie osoby, prowadzące własną działalność gospodarczą. Wadą slow work jest to, że jeśli mamy nadzywczaj wolne tempo pracy, może wystąpić problem z dopilnowaniem deadline'u. Klienci tracą przez to zaufanie do firmy. Trzeba także pamiętać, że slow work łączy się z odmawianiem niektórym klientom wykonania danej usługi. To łączy się z negocjacjami i koniecznością posiadania dużego nakładu cierpliwości.
KD
fot.pexels
Źródło: poradnikpracownika.pl
Komentarze, opinie, wypowiedzi (0)
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Dodaj opinięBrak komentarzy. Bądź pierwszy i dodaj komentarz.