zmień miasto
Jesteś tutaj:
ZNAJDŹ OFERTĘ PRACY
Rodzaj pracy
 
 
Branża
BRANŻE

Social media manager - czym się zajmuje i jak nim zostać?

czwartek, 16-02-2023 (00:00:00) | komentarze (0)


Dziś większość firm niezależnie od branży decyduje się na założenie kont w mediach społecznościowych. Zaistnienie w Internecie jest teraz krokiem milowym do sukcesu dla mniejszych i większych przedsiębiorstw. Z tego względu dużym zapotrzebowaniem na rynku pracy wstępuje na stanowisko social media managera. Czym się zajmuje taki pracownik i jak nim zostać?

Zobacz też: Dlaczego odchodzimy z pracy? Wyniki raportu o motywacjach pracowników.

Social media manager - kim jest i czym się zajmuje?Social media manager - czym się zajmuje?

Przede wszystkim osoba, pracująca na tym stanowisku musi potrafić poruszać się w mediach społecznościowych. Jest to warunek-podstawa do podjęcia takiego stanowiska. Prowadzenie kont to nie tylko ich założenie i wstawianie postów, a dużo więcej pracy, z czego przeciętny użytkownik nie zdaje sobie sprawy. Social media manager powinien kontrolować wszystkie statystyki w mediach społecznościowych, rozumieć procesy marketingowe i branżę reklamową. Media społecznościowe są bez przerwy aktualizowane, a więc osoba na tym stanowisku musi być z nimi na bieżąco.

Social media manager jest pośrednikiem komunikacyjnym pomiędzy klientem a firmą za pomocą mediów społecznościowych. Do głównych zadań osoby na tym stanowisku należy planowanie strategii marketingowej w social mediach tak, aby obecność firmy w Internecie była spójna i sensowna. Niezbędna jest tutaj wiedza z marketingu, zarządzania projektami, reklamy, PR-u oraz copywritingu.

Jaki powinien być social media manager?

Przede wszystkim pracownik, zajmujący się mediami społecznościowymi powinien być otwarty i komunikatywny. Musi doskonale odnajdywać się w popularnych serwisach społecznościowych, być pewny siebie, by nie bać się wchodzić w interakcję z klientami. Social media manager powinien oczekiwać ciągłego rozwoju i poszerzania umiejętności. Nie może ulegać emocjom, gdy ktoś napisze nieprzychylny mu komentarz. Zawsze musi zachować klasę.

Wykształcenie social media managera

Na pewno na tym stanowisku przydatne będzie ukończenie kierunków humanistycznych, np. dziennikarstwa, marketingu czy socjologii. Może przydać się także informatyka. Samo wykształcenie nie wystarcza, aby podjąć tę pracę. Tutaj ważniejsze jest doświadczenie zawodowe. Pracodawcy zwracają uwagę również na umiejętność obsługi narzędzi do monitorowania mediów społecznościowych. Ogromną zaletą i wręcz koniecznością będzie orientowanie się w obecnych trendach internetowych.

KD

fot. pexels

Źródło: poradnikpracownika.pl

Komentarze, opinie, wypowiedzi (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.

Dodaj opinię

Brak komentarzy. Bądź pierwszy i dodaj komentarz.

REKLAMA
FB dlaMaturzysty.pl reklama