zmień miasto
Jesteś tutaj:
ZNAJDŹ OFERTĘ PRACY
Rodzaj pracy
 
 
Branża
BRANŻE

Zwiększenie produktywności w pracy - 5 najlepszych sposobów

czwartek, 08-09-2022 (00:00:00) | komentarze (0)


W natłoku codziennych obowiązków w pracy może dochodzić do spadku motywacji, a co za tym idzie obniżenia produktywności. Co robić, aby w pełni wykorzystywać czas pracy i najlepiej wykonywać zadania?

Zobacz też: Gdzie pracować po studiach humanistycznych?

Zwiększenie produktywności w pracy - 5 najlepszych sposobówUstalaj harmonogram

Bardzo dobrym sposobem na to, aby zwiększyć swoją produktywność w pracy, jest codzienne ustalenie harmonogramu. Najlepiej ustalić, jakie cele mamy do osiągnięcia danego dnia i pogrupować je na najważniejsze i mniej ważne. Tak zwana "to do list" nie pozwoli zapomnieć o żadnym zadaniu. Najbardziej czasochłonne obowiązki warto umieścić na samym początku - po ich wykonaniu nie będziemy odczuwać presji i będziemy w stanie skupić się na dalszych działaniach. Należy pamiętać, aby była to realna lista zadań, ponieważ, gdy zasypiemy kalendarz setką punktów do zrobienia, motywacja znacznie spadnie.

Rób sobie przerwy

Pozwolenie sobie na przerwę nawet w ogromie obowiązków jest bardzo istotne. W momencie, gdy czujemy się przytłoczeni zadaniami i czujemy, że nie możemy się skupić, jest duże prawdopodobieństwo popełniania błędów. W takich chwilach warto po prostu odpuścić i dać sobie parę minut na oddech i zregenerować umysł. Można wtedy się przewietrzyć, zrobić kawę lub porozmawiać ze współpracownikami.

Zadbaj o przestrzeń, w której pracujesz

Sposób może wydawać się banalny, ale wbrew pozorom jest bardzo ważny. W pracy spędza się zazwyczaj większość dnia. Warto więc zadbać o to, abyśmy czuli się w niej dobrze. Kluczem jest tutaj organizacja przestrzeni naszej pracy, czyli np. uporządkowanie biurka, czy chociażby zabranie ulubionego kubka na kawę lub herbatę. Takie małe akcenty sprawią, że można poczuć się, choć w małym stopniu, jak w domu. Swoboda w miejscu pracy zwiększy produktyność - nie będziemy skupiać się na tym, że czujemy się niekomfortowo.

Wyeliminuj tzw. rozpraszacze

Najbardziej podczas wykonywania zawodowych obowiązków przeszkadza dziś telefon. Tysiące powiadomień z mediów społecznościowych, wiadomości od rodziny czy znajomych i inne aplikacje potrafią oderwać od pracy na długie godziny. Najlepiej po prostu wyłączyć telefon na czas pracy - żadne dźwięki i wibracje nie będą nas wtedy rozpraszać. Jeśli jednak jest to niemożliwe, warto zapoznać się z aplikacjami umożliwiającymi włączenie trybu skupienia. Oznacza to, że w ustalonym czasie nie dostaniemy żadnego powiadomienia albo tylko te, które są oznaczone jako pilne.

Ustal swoje nawyki

Budowanie nawyków w pracy może bardzo zwiększyć produktywność. Dzięki temu przyzwyczaja się mózg do wykonywania różnych czynności. Przykładem jest układanie wspomnianego wcześniej harmonogramu - niech dzieje się to od razu po przyjściu do pracy, przy porannej kawie. W ostatniej godzinie pracy można sprawdzać, czy wszystkie obowiązki zostały prawidłowo wypełnione i żaden nie został pominięty.

KD

fot. pexels.com/pl-pl/@shkrabaanthony/

Źródło: mtc.pl

Komentarze, opinie, wypowiedzi (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.

Dodaj opinię

Brak komentarzy. Bądź pierwszy i dodaj komentarz.

REKLAMA
FB dlaMaturzysty.pl reklama