zmień miasto
Jesteś tutaj:
ZNAJDŹ OFERTĘ PRACY
Rodzaj pracy
 
 
Branża
BRANŻE

Czego firmy oczekują od młodych pracowników?

wtorek, 19-08-2014 (00:00:00) | komentarze (0)


Czego najwięksi pracodawcy oczekują od młodych talentów? I jaką pracę edukacyjną są w stanie wykonać za uczelnie?

Biznes stara się coraz bardziej zbliżyć do uczelni. Wynika to nie tylko z konieczności wywołanej nadchodzącym niżem demograficznym, ale i wzrostem rozbieżności między oczekiwaniami pracodawców a kwalifikacjami studentów i absolwentów.

Wiemy, że studentów będzie mniej, zatem pula dostępnych talentów na rynku też ulegnie zmniejszeniu. Planując strategię HR, firmy muszą odpowiednio rozplanować zapotrzebowanie i już przygotowywać się do pozyskania kandydatów, aby w przyszłości brak lub niedostatek odpowiednio wykwalifikowanej kadry nie sparaliżował firmy. Dlatego też, co bardziej świadomi pracodawcy, prowadzący przemyślaną i długofalową politykę HR,  organizują wiele inicjatyw, które mają na celu, po pierwsze: pozyskanie uwagi przyszłych kandydatów, po drugie: skierowanie ich rozwoju w kierunku wiedzy i umiejętnościom, których pracodawcy oczekują. Case study, warsztaty, wykłady, szkolenia na uczelniach prowadzone przez biznes, a nawet nowe specjalizacje i kierunki studiów powoływane pod pracodawców, mają przygotować studentów do zawodów, na które będzie zapotrzebowanie.  Biznes coraz większe środki lokuje właśnie w edukację młodego pokolenia, bo wie, że w długiej perspektywie inwestycja się zwróci.

Współpraca i zacieśnianie relacji biznesu z uczelniami jest też powodowana chęcią zmniejszenia rozbieżności między oczekiwaniami obu stron. Pracodawcy oczekują od studentów wszechstronności, aktywności, pasji, odwagi, kreatywności, ale również odrobiny pokory. Studenci z kolei, chcieliby szybko otrzymać wysoką zapłatę za lata spędzone na uczelni, chcą się czuć docenieni, sami często mylnie oceniają swoje mocne i słabe strony. Biznes oferuje rozwiązanie w postaci systemy praktyk i staży, które pozwalają studentom doświadczyć prawdziwego środowiska biznesowego.

Firmy zacieśniają więzy z biurami karier, kołami naukowymi, próbują też partnerskiej współpracy z władzami administracyjnymi uczelni wyższych, co niestety zdaje się być największym wyzwaniem.

Poniżej prezentujemy krótki materiał z wypowiedziami pracodawców, którzy aktywnie podeszli do świata akademickiego, przygotowują studentów do pracy zawodowej, prowadzą dialog ze środowiskiem, zajmują się łowieniem talentów.

Grupa PZU, Orange Polska, Bank Millennium, Makro Cash & Carry, Bank BPH - Jakie mają postulaty wobec uczelni, czego oczekują od studentów, jakie działania prowadzą?  (Nagranie zrealizowane przy okazji nagród GMC Employers)

ip

Komentarze, opinie, wypowiedzi (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.

Dodaj opinię

Brak komentarzy. Bądź pierwszy i dodaj komentarz.

REKLAMA
FB dlaMaturzysty.pl reklama