Jak pokazują dane rynkowe, organizacje branży dóbr i usług konsumenckich kładą nacisk na rozwój zespołów. Od kwietnia do końca czerwca 39% firm tego sektora chce zatrudniać nowych pracowników, a zmniejszenie liczby etatów przewiduje jedynie 4% organizacji. Lwia część pracodawców, bo aż 57% z nich nie planuje żadnych zmian kadrowych w najbliższych miesiącach. To dane raportu „Barometr ManpowerGroup Perspektyw Zatrudnienia”, w ramach którego firmy zdradzają swoje plany rekrutacyjne na II kwartał tego roku.
Zaprezentowana przez ManpowerGroup analiza wskazuje, że w drugim kwartale 2024 plany rekrutacyjne pracodawców dóbr i usług konsumenckich są optymistyczne – prognoza netto zatrudnienia, będąca barometrem rynku pracy i pokazująca plany firm związane z pozyskiwaniem nowych kadr, wynosi tutaj bowiem +32%, co jest najwyższym wynikiem spośród wszystkich 8 analizowanych branż. Wskaźnik ten wzrósł aż o 30 punktów procentowych rok do roku, a także o 7 punktów procentowych względem I kwartału 2024 roku.
– Po spowolnieniu gospodarczym, z którym borykaliśmy się w minionym roku, według prognoz, w polskiej gospodarce nastąpi odbicie. Polski Instytut Ekonomiczny, przewiduje, że najmocniejszy będzie tutaj II kwartał, w którym PKB powiększy się o ok. 3% rok do roku – mówi Anna Tietianiec, ekspertka rynku pracy i business manager w Manpower i dodaje, że głównym motorem wzrostu ma być konsumpcja prywatna, która wpłynie również na rynku pracy. – Prognoza netto zatrudnienia w sektorze dobra i usług konsumpcyjnych na czas od kwietnia do końca czerwca jest efektem pozytywnych nastrojów konsumentów, napędzanego m.in. wzrostem płacy minimalnej, waloryzacją świadczenia 500+, rosnących wynagrodzeń, a także spadającej inflacji. Dodatkowym aspektem wpływającym na tak optymistyczne prognozy pracodawców w tym sektorze jest jego sezonowość – dodaje ekspertka.
Zdaniem Anny Tietianiec w sektorze dóbr i usług konsumpcyjnych, widoczny będzie wzrost zapotrzebowania na stanowiska sprzedażowe, związane z obsługa klienta oraz logistyczne. – Dla wielu branż, takich jak gastronomia, hotele, kurorty rozpocznie się sezon, a wraz z nim zapotrzebowanie na pracowników takich jak kelnerzy czy kucharze. Poza doświadczeniem oraz twardymi kompetencjami, pracodawcy coraz częściej zwracają uwagę na kompetencje miękkie, takie jak poczucie odpowiedzialności, rzetelność, umiejętność komunikacji, współpracy i pracy zespołowej – podsumowuje.
Raport ManpowerGroup prezentuje także dane odnoszące się do planów rekrutacyjnych organizacji w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA). Dane pokazują, że pracodawcy branży nauk dóbr & usług konsumenckich tego obszaru patrzą na II kwartał tego roku z większym sceptycyzmem, niż przedsiębiorstwa z Polski. Prognoza netto zatrudnienia w tym sektorze dla regionu EMEA na kwietnia do końca czerwca wyniosła bowiem +14%. Wzmożone działanie rekrutacyjne planuje 36% organizacji, 19% liczy się z koniecznością redukcji etatów, a 4% organizacji nie zna planów rekrutacyjnych na nadchodzące miesiące. 41% pracodawców branży nauk dóbr & usług konsumenckich EMEA chce pozostawić zatrudnienie na niezmienionym poziomie.
Przeczytaj także:
O zwolnieniach myśli już 21% pracodawców w Polsce
Dynamiczny rozwój branży nauk przyrodniczych i opieki zdrowotnej
ip
fot. materiały prasowe ManpowerGroup
Komentarze, opinie, wypowiedzi (0)
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Dodaj opinięBrak komentarzy. Bądź pierwszy i dodaj komentarz.