zmień miasto
Jesteś tutaj:
ZNAJDŹ OFERTĘ PRACY
Rodzaj pracy
 
 
Branża
BRANŻE

Copywriter - czym się zajmuje i jak nim zostać?

czwartek, 27-10-2022 (00:00:00) | komentarze (0)


Copywriter to coraz częściej wybierany przez Polaków zawód. Tworzą oni internetowe teksty na zlecenie. Na czym dokładnie polega praca copywritera? Jak zdobyć ten zawód?

Zobacz też: Jak zyskać pewność siebie w pierwszej pracy?

Copywriter - czym się zajmuje i jak nim zostać?Czym zajmuje się copywriter?

Dzisiaj większość firm posiada strony internetowe, dzięki którym docierają do większej liczby osób. Zamieszczając na stronie interesujące treści, można zdobyć nowych klientów, zyskać ich zaufanie. Teksty napisane przez specjalistów pomagają zwiększyć zasięg marki, dzięki czemu rośnie sprzedaż firmowych produktów. Za wszystkimi publikacjami na stronach przedsiębiorstw stoją właśnie copywriterzy - kreatywni, sprzedażowi, optymalizujący treści. Do zadań takiego pracownika mogą należeć m.in. prowadzenie firmowego bloga, tworzenie treści w social mediach lub tworzenie haseł reklamowych dla marki. Praca copywritera może polegać również na pisaniu scenariuszy i tekstów radiowych. Co ważne - wszystkie te obowiązki skupiają się wokół pracy z językiem pisanym i docieraniem do czytelnika.

Jak zdobyć zawód copywritera?

Aby otrzymać w firmie stanowisko copywritera, nie potrzeba ukończenia konkretnego kierunku studiów. Nie trzeba ukrywać, że pracodawcy szukają jednak kogoś, kto ma wykształcenie pod kątem języka czy pisania tekstów. Ważne jest, aby osoba chcąca rozpocząć swoją przygodę z copywritingiem, miała lekkie pióro i była otwarta na rozwój. Na początku trzeba zapoznać się z podstawami marketingu i strategią komunikacji. Lekkość pióra jest bardzo ważna, ponieważ pisząc tekst, trzeba dostosować się do zasad SEO, ale jednocześnie nadal tworzyć go dla odbiorcy. Warto podkreślić, że do wykonywania tego zawodu nie wystarczy znajomość zasad ortograficznych i interpunkcyjnych. Dobry copywriter musi wiedzieć, jak dotrzeć do czytelnika i zachęcić go do np. zakupu danego produktu. Taki pracownik musi więc rozumieć potrzeby klienta. Cenne jest również bycie na bieżąco w trendach internetowych.

KD

fot. pexels.com/pl-pl/@hellokellybrito/

Źródło: gowork.pl

Komentarze, opinie, wypowiedzi (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.

Dodaj opinię

Brak komentarzy. Bądź pierwszy i dodaj komentarz.

REKLAMA
FB dlaMaturzysty.pl reklama