Kobiecy i męski dress code
Rozpoczynasz staż lub nową pracę? Sprawdź czy obowiązuje tam dress code. Zjawisko, to jest dosyć nowe, ale upowszechnia się, zwłaszcza w filiach zagranicznych korporacji. Obejmuje on zasady dotyczące stroju służbowego. Firmom zależy, aby osoby je reprezentujące, były postrzegane jako profesjonalne i wiarygodne. Psychologowie uwodnili, że pierwsze wrażenie wpływa na nasze decyzje, więc zwłaszcza pracownicy zajmujący się kontaktem z klientami powinni zwracać uwagę na odpowiedni wizerunek.
Chociaż zasady ubioru wyznaczane są przez profil działalności firmy i jej politykę kreowania wizerunku, to można wyróżnić kilka podstawowych reguł.
A.Kobiecy dress code
Klasyczny kostium, bluzka z kołnierzykiem, spodnie w kant, elegancka spódnica czy sukienka... Wbrew pozorom wariantów jest wiele i można stworzyć ciekawy strój, który nie będzie zarazem krzykliwy.
Niedopuszczalny jest:
B.Męski dress code
Garnitur, koszula oraz krawat muszą ze sobą współgrać, stanowić elegancką całość. Kolory powinny być stonowane i nawet przy wyborze krawata nie można pozwolić sobie na ekstrawagancję.
Częste błędy :
Wydaje się, że dbanie o schludny wygląd pracowników nie jest niczym złym, jednak czasami może przybierać dyskusyjne formy. Na przykład jedna z popularnych „sieciówek” działających w Stanach Zjednoczonych zainteresowała się...brwiami zatrudnianych osób. Ekspedientki sklepów American Apparel, otrzymały maile z informacją dotyczącą odpowiedniej grubości brwi.
JD
Źródło obrazków: sxc.hu
Komentarze, opinie, wypowiedzi (0)
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Dodaj opinięBrak komentarzy. Bądź pierwszy i dodaj komentarz.