zmień miasto
Jesteś tutaj:
ZNAJDŹ OFERTĘ PRACY
Rodzaj pracy
 
 
Branża
BRANŻE

Storytelling - co to jest i jak go wykorzystać w marketingu?

środa, 15-03-2023 (00:00:00) | komentarze (0)


Zadaniem wielu firm jest sprzedanie produktu lub usługi jak największej liczbie klientów. W związku z tym takie przedsiębiorstwa muszą podążać za obecnymi trendami. Okazuje się, że chwytliwą metodą jest teraz storytelling. Co to jest i jak wykorzystuje się to w marketingu?

Zobacz też: Jak odciąć się od pracy? Sposoby na odpoczęcie od obowiązków zawodowych.

Storytelling - co to jest i jak go wykorzystać w marketingu?Storytelling - co to jest?

Storytelling to, najprościej mówiąc, opowiadanie historii. Inaczej nazywany jest marketingiem narracyjnym. Polega na stworzeniu opowieści przy użyciu różnej metodyki, typów przekazu, aby przybliżyć odbiorcom działanie danej firmy. Głównym celem jest zaprezentowanie przedsiębiorstwa w jak najlepszym świetle i zainteresowanie nim potencjalnych klientów. Dlaczego tę metodę wykorzystuje się w marketingu? Przede wszystkim dlatego, że angażuje ona odbiorców. Najczęściej tworzone historie są zabarwione emocjonalnie, a klient buduje wokół nich własny kontekst i odszukuje w nich uniwersalnych wartości.

Jeśli jako przedstawiciele firmy opowiadamy taką historię, odbiorca zaczyna odnajdywać w niej cząstkę siebie i dzięki temu w jakimś stopniu jest w stanie się z nami zidentyfikować. Tak więc przy użyciu historii jako reklamy produktu, który w jej kontekście okazuje się bohaterowi niezbędny, odbiorca również pomyśli, że musi stać się właścicielem tego produktu.

Jak opowiadać historię?

Przy wykorzystaniu storytellingu trzeba pamiętać o tym, że najważniejszy jest odbiorca. Jeśli chcesz opowiedzieć, jak powstała twoja marka, stwórz kilka opowieści - z bohaterem, fabułą i zwrotem akcji - którymi tę historię przedstawisz. Istotne jest to, żeby nacechować swoją wypowiedź emocjami i dodać do niej elementy uniwersalne. Dzięki temu odbiorca odnajdzie w tym także siebie i będzie mógł utożsamić się z przedstawianym problemem. Ważne jest także, aby stać się rozpoznawalnym, mieć znak charakterystyczny. Takim znakiem może być np. bohater twoich historii. Kluczem do sukcesu jest odpowiednia narracja całej opowieści. To ona wzbudza ciekawość u odbiorcy, wprawia go w zdziwienie, zaskoczenie i ciekawość.

KD

fot. pexels

Źródło: obtk.pl

Komentarze, opinie, wypowiedzi (0)

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.

Dodaj opinię

Brak komentarzy. Bądź pierwszy i dodaj komentarz.

REKLAMA
FB dlaMaturzysty.pl reklama